Kapitel 6 ''You Make My Heart Race''

Previous:

- Swedish I guess? Jag och Fanny nickade och kunde nästan inte hålla oss för garv. När vi kollade på Liam, Harry, Zayn och Louis som fortfarande satt med ögon som golfbollar och bara satt och stirrade kunde vi inte hålla oss. Jag garvade så mycket att jag ramlade baklänges med stolen och där nere låg jag. Jag hörde Niall började garva så han grät och dem andra killarna var inte lika stela och förvånande längre. Dem satt och garvade åt mig också. Harry kom fram till mig och han garvade han med.



- Are you okey? Han försökte prata samtidigt han skrattade och han sträckte fram hans hand. Jag tog den och ställde mig upp.

 

 

 

- YOU SHOULD HAVE SEEN YOUR FACES! YOUR EYES WERE LIKE GOLFBALLS AND YOUR FACES WAS ALL JUST, STILL! Jag kunde inte sträva emot utan jag började garva ännu en gång.

- That was the funniest thing i've ever seen! And if you just knew what we said! Nu satt jag på golvet och grät. Jag fick hålla mig för magen för att det gjorde så ont när jag garvade. Fanny satt jämte mig och höll min hand och försökte få mig att andas. Jag kunde tillslut sätta mig upp och andas igen. Jag drog ut ena stolen och satte mig.

- Don't fall off again now.. Louis satt och småskrattade åt mig. Jag skrattade lite jag också. Måste ha sett ganska kul ut när jag bara försvann ner sådär.

- No, I don't think I won't.

- Think? Harry ret log mot mig.

- Or I just won't. Han och alla andra skrattade åt mig.

- That sounds better.

Harry hade förslagit att han kunde köra hem mig och Fanny. Jag kunde inte tacka nej eftersom jag hatar att gå i mörker, och vi skulle ändå bara gå vilse. När vi var utanför Fannys mormors port gick började Fanny gå upp före mig. Jag kollade in i Harrys ögon och kysste han på hans kind.

- Thank you for a amazing night. I had really fun. Jag log mot han och han log stort tillbaka.

- I also had really fun, Felicia. You're something special. Han log mot mig innan han böjde sig fram och kysste mig ömt på munnen. Jag tappade andan men fick snart tillbaka den. Jag log och sa hejdå innan jag gick ut ur bilen och gick upp. Utanför dörren stod Fanny och kollade på mig.

- Kyss och ögonkontakt, det gååår braaaa nu kompis. Hon retlog mot mig och jag bara skrattade åt henne.

- Kanske, kanske inte. Jag pötte lite på henne åt sidan och gick in. Vi var så trötta efter den här kvällen. Vi hade kollat på flera filmer redan och garvat så vi fick magvärk. Det första vi gjorde när vi kom in var att lägga oss i sängarna, båda somnade på direkten.

Jag vaknade av att ljuset emellan drapperiet i fönstret sneglade in rakt i mitt ansikte. Jag satte mig upp sakta och gnuggade mig i ögonen. Jag var så hemskt trött och klockan är bara 9:13. Jag hade lust att dö, jag är ingen direkt morgon människa. Jag har väldigt lätt att vara uppe sent men morgornar. Usch. Jag hatar att gå upp innan 12:00, då är det som att gå upp klockan 6 på morgonen. Jag kunde samtidigt inte somna om för ljuset var för starkt men jag orkade inte gå ur sängen. Jag kände ändå att jag var tvungen. Fanny låg inte jämte mig, jag antog att hon hade gått upp och satt sig vid TV:n. Hennes mormor skulle iväg på en massa möten idag hela dagen och kom inte hem förrens sent ikväll, så det skulle bara vara jag och hon idag. Jag kröp mig ut ur sängen och drog mig fram till vardagsrummet. Där satt hon i soffan som en boll med hennes flingskål i knät. Hon satt och garvade åt ''Sonny's Chance'' som var på Disney Channel. Sjukt kul program, på eftermiddagen, ja. Inte på morgonen. Då orkar man inte skratta ju, eller Fanny orkar. Jag gick och hämtade frukost och satte mig brevid henne.

- Hur länge har du varit uppe? Du verkar pigg. Jag små skrattade lite åt henne. Hon såg rätt rolig ut där med en flingor och mjölk i munnen samtidigt hon skrattade. Lite då och då spillde hon ut flingskålen i knät. Det såg verkligen ut som hon hade kissat på sig. Om och om igen.

- Sen typ 8 tror jag. Det är värsta roliga program på Disney på morgonen! Hon log stort mot mig och såg överlycklig ut. Min lilla tönt. Detta var typ enda gången jag sett henne såg glad, förutom när vi träffade killarna och hängde med dem. Disney Channel är dock en glädje spridare, kunde inget annat än hålla med henne. Jag märkte att jag hade inte ätit något, bara suttit och lett mot henne. Jag börjde äta, men fick inte äta så mycket innan jag blev störd.

Jag gick och kollade min mobil. Jag hade fått ett sms. Det stod Harry på skärmen och jag lös upp i ett mega leende i ansiktet. Jag tryckte på 'visa sms'

''Hey beutiful, whats up? :) xx'' Jag log stort för att han hade tagit tid att bara skicka ett sånt enkelt sms till mig. Det känns stort, och han kallar mig vacker. Det gjorde han igår också. Herregud. Andas, bruden.

''Hey handsome, nothing really. Just woke up and watching Disney. you? :) xx''

''Nothing here neither. Me and the guys are going to a beach today, are you girls up to it? :) xx''

'' We would love to, but aren't it little wierd if there is a lot of fans there? xx''

Jag lade ifrån mig mobilen och gick och ställde min och Fannys tallrik i diskmaskinen. Min mobil pep och jag läste smset från Harry. Det där hade jag aldrig väntat mig.


Kommentarer
Heart Anna

Du är nu länkad på bloggen! :)xx

2012-07-07 @ 23:27:32
URL: http://morethanthis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN


Allting förändrats när han lämnar hemstaden för att uppfylla sina drömmar. Han gav henne ett löfte som innebar meningar han inte kunde hålla. Han gav löften om att han aldrig skulle glömma henne eller sluta älska henne. Jess, hennes bästavän som räddade henne från att gå under totalt, gjorde allting till det normala. Hon gick vidare och kunde gå upp ur sängen. Är allting verkligen helt normalt? Är allting verkligen som ingenting hänt?




RSS 2.0