Kapitel 4 ''You Make My Heart Race''

Previous:

- Ska jag ringa honom? Jag kollade frågandes på henne. Tänk om han hade skrivit fel nummer? Tänk om det inte var hans nummer? Jag ville inte vara för på heller, det är liksom Harry Styles. Hon kollade på mig och suckade.

- KLART DU SKA!! Hon log stort. Jag log tillbaka och jag knapprade in hans numme. Jag bestämde att smsa han istället så jag inte stör han bland de andra fansen. Dem ska ju få deras tid med dem också. Jag vet ju hur det känns. Magiskt.

'' Hey Harry, saw your message. But i don't wanna disturd your time with the other fans. So, call me when you guys are ready :-) x Felicia'' Jag klickade på skicka och nu var det skickat. Tänk om han inte vill ringa mig då? Han kommer kanske aldrig ringa? Det kanske var fel med hjärtat också? Tänk om jag skämt ut mig totalt? Nej, men om han inte ville prata med mig, varför skrev han sitt nummer då? Felicia, sluta tänk och var glad att du fick hans nummer. Han flörtade ju med dig för guds skull. BIG TIME!

Tio minuter senare pep min mobil till. Jag kollade på displayen och det var ett engelskt nummer. Kan det vara Harry?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

'' Hey you ;-) We're ready in two hours, do you and your friend wanna hang out? The other guys though Fanny was lovley! We can come over to you or you to us? your choice xx'' OMG!! HARRY OCH ONE DIRECTION VILL HÄNGA MED OSS!

- Fanny!!! KOLLA DETTA SMSET!!! Jag kastade telefonen på henne och började hoppa i sängen av glädje. Hon spärrade upp ögonen sådär stora igen och började le hur stort som helst.

- OMG VAFAN!! DRÖMMER VI ELLER?!?! Vi båda nöp oss i armarna och när vi öppnade ögonen igen var meddelandet fortfarande kvar. Och det var fortfarande från Harry. Vi hade inte drömt och det gjorde vi fortfarande inte.

Jag och Fanny satt och snackade en lång stund om hur vi skulle göra, fansen visste ju antaglien vart killarna hade sitt place. Men folk skulle få reda på vart Fannys mormor bodde och säkert leta här sedan efter ett tag efter killarna. Vi bestämde att vara hos dem, var nog säkrast.

''Of course we want. Is it okey if are at yours? We don't want crazy fans to know where Fanny's grandma lives, maybe gonna be a little bit crazy here then :-) xx''

''No problem. I will call you when we are ready and we can pick you up. Be ready for movie time in two hours xx''

Vi började redan göra iordning oss. Vi ville inte se konstiga ut när vi skulle träffa dem men samtidigt ville vi inte anstränga oss för mycket. Jag bytte om till ett par jeans och en hoodie. Film tid ska det vara lite mysigt, men vi ville inte dyka upp i mjukis kläder. Så ett par jeans, en vit slapp tisha och en grå hoodie blir bra.

Två timmar senare var det dags. Vi hade packat ner lite små grejer i våra väskor. Nödsmink, mobiler, kamerorna (ifall, vem vet), mobilladdare, plånböcker, jackorna och mina tuggimin som jag inte kunde vara utan för en sekund. Vi gick ut ur huset och där stod en stor svart bil. Rutan rullades ner och Paul stack ut huvudet.

- GIRLS, GET IN THE CAR! Han log och vinkade in oss till bilen. Vi log mot varandra och gick mot bilen. Bil dörren öppnades och där satt Niall och Liam och hälsade glatt. Längre in satt Harry, Zayn och Louis. Harry gjorde plats för mig jämte sig, log och klappade på sätet. Jag gick mot han och satte mig emellan han och Louis. Niall gav plats åt Fanny jämte honom och Liam. Harry kramade mig från sidan och log mot mig.

- The wait time wasen't to long or was it?

- No, we keeped us busy. Kind of. Jag och Fanny garvade lite. Harry kollade frågadens på oss. Vi tänkte inte berätta att vi hade dansat framför planscherna och pussat på dem lite överrallt till Up All Night-skivan. Om vi hade berättat det, det hade ju bara varit för pinsamt.

- Don't ask. Jag log mot Harry och han rykte på axlarna. Vi satt alla och pratade om allt möjligt och garvade åt alla killarnas skämt. Tio minuter senare var vi framme vid deras hus och vi gick in.

Vi hängde av oss jackorna och dem ledde oss till vardagsrummet där vi alla klämde oss i sofforna. Jag garvade enormt när alla försökte klämma sig jämte varandra, men det slutade att vi alla åkte ner på golvet och låg som en hög där istället. Vi drog fram några mjuka fötöljer och stolar så vi inte skulle döda varandra. Sedan skulle vi välja filmer.

Louis och Niall ville se Grease medans Harry och Zayn föredrog en action film. Jag, Liam och Fanny bara satt och garvade åt när killarna satt och fajtades om vilken film vi skulle se. Det var sjukt kul att se på när alla hade varsin andledning.

- We can see both you know? Alla vände sina blickar mot mig och dem log.

- You're right! Louis log och kollade på alla andra.

- But which one should we see first then? It's your choice just because you came with the brilliant idea. Harry kollade på mig frågandes men samtidigt flörtandes.

- Ehm.. I love Grease.. and actionmovies.. so.. Niall garvade åt mig för att jag inte kunde bestämma mig.

- Weeeeell? Louis och Zayn kollade frågandes på mig.

- Grease first..? Jag kollade frågandes på dem fyra som tog detta allt för seriöst. Jag garvade lite smått.

- Yes, Felicia. GOOD ANSWER! Louis och Niall såg extremt glada för jag valde deras favoritfilm och dom gjorde highfive. Dem gjorde retsamma miner mot Zayn och Harry som inte fick börja med sitt val. Harry gick småtjurig iväg och satte sig jämte mig.

- Why start with that movie? Han såg lite ledsen ut. Jag lipade mot honom och garvade lite.

- 'Cause it was not your choice. Jag räckte ut tungan åt honom och log stort och stolt. Han lipade mot mig och satte armarna i kors. Han kollade åt ett annat håll och försökte se tjurig ut. Jag satt bara och log åt honom så han kände sig iaktagen.

- You're a little bit scary now... Han kollade mot mig och jag skrattade lite åt honom. Han log tillbaka och han satte sig bekvämt.

När halva filmen hade gått brast Harry ut att han var törstig och ville hämta Cola i kylen. Han drog med mig och Niall sa självklart åt honom att ta med mat. Den stackarn hade inte ätit på nästan en timme.

Harry öppnade kylen och tog ut Colan. Han vände sig mot mig och gick sakta fram mot mig och kollade mig i ögonen.

- Do you have fun? Jag log mot honom och smekte han sakta på kinden.

- Ofcourse I have. I'm here with my 6 favourite people. I have the best time ever. Han log mot mig och tog min hand och kollade mig i ögonen.

- So do I. Jag log stort mot honom och han kysste mig ömt på kinden.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sådär. Nu var 4:e kapitlet ute. Vad tyckte ni? Vad tycker ni borde hända? t e x vilka borde vara inblandade? :-)
Och Jossan hade frågat om länkbyte, och ja visst. Men det går inte att gå in på din blogg. Adressen är konstig, kan du länka här nedan igen? :)
KRAM PÅ ER ALLA SÖTA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN


Allting förändrats när han lämnar hemstaden för att uppfylla sina drömmar. Han gav henne ett löfte som innebar meningar han inte kunde hålla. Han gav löften om att han aldrig skulle glömma henne eller sluta älska henne. Jess, hennes bästavän som räddade henne från att gå under totalt, gjorde allting till det normala. Hon gick vidare och kunde gå upp ur sängen. Är allting verkligen helt normalt? Är allting verkligen som ingenting hänt?




RSS 2.0