Kapitel 20 ''You Make My Heart Race''

Previous: 
Jag tog mig samman och klickade in på Harry's twitter. Han hade lagt ut en bild på mig och han när han pussar på mig kinden och jag gör en rolig min. ''Guys, this is my beutiful girlfriend Iza. Be nice to her, she's wonderful @izaeanne i love you''. Jag log stort för mig själv. Han är bara för söt.. Nu, nu är vi officiellt. No regrets. Kan inte dra mig ur nu eller backa. This is it.
''i love you to @harry_styles'' 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
En vecka senare - Fanny's view

Den här senaste veckan har inte hänt så mycket. Efter att jag och Felicia har kommit hem har vi bara varit hemma. Vi har umgåtts med Klara, David, Hannes och Emil i stortsett de senaste dagarna. Dem, jag och Felicia är bästavänner. Vi alla har umgåtts med varandra i flera år och vi är alla som en stor familj. Jag lärde känna Emil och Hannes när jag började i 3:e klass här i Karlstad. Jag har inte bott här i hela mitt liv som Felicia gjort. Eller hon flyttade hit från Spanien när hon var runt 1-2 år så hon är i stortsett svensk men ändå spansk. Jag är dock helsvensk, hel svenska föräldrar utan något annats lands ursprung. 
Iallafall. David och Klara är tvillingar. Jag och Felicia lärde känna dem efter att dem flyttat till vårat område tre år sedan. Vi alla går i samma skola men Klara och David går i våran pararell klass. David, Hannes, jag och Felicia går i samma klass och det har vi gjort sedan 3:an då. Felicia har gått med dem sedan förskolan. Men dem började inte bli så bra vänner förrens i 3:an när jag började och blev bra vän med Felicia på direkten. 
 
Sommarlovet var slut och idag var första dagen i skolan. Vi började 3:e året i gymnasiet idag. Jag, Hannes, Emil och Felicia gick i en fotbolls och idrotts klass. David gick i en Ekonomi klass och Klara gick i natur & djur klass. 
Jag gick igenom skolkorridorerna och försökte komma fram till klassrummet bland alla hundratals elever. Vi var ungefär 300 på våran skola, vi är en rätt stor skola så det är många elever. Korridorerna blir alltid knock fullt så man försöker att komma ut först. Ni vet, för att inte ta risken att bli ihjäl klämd.
 
- Match ikväll eller? Emil kollade och log stort mot mig medans vi försökte komma fram till klassrummet. Han visste hur mycket jag älskade att spela fotboll. Jag kände mig alltid så fri, fri att släppa ut känslorna och få tankar på något annat. 
- You know it. Jag log stort tillbaka mot han. Han log stort tillbaka. Han var så fin när han ler. Jag älskar att se han glad, han är precis som min bror. Vi har i stortsett allt gemensamt. Fotbollen, musiken och både är två glada personer som älskar att skratta och bara umgås. Vi båda spelar gitarr också. Han är faktiskt den som fick mig att börja spela och han hjälper mig hela tiden påvägen. Han är helt underbar. Men som sagt, han är som min brorsa. Jag har faktiskt känslor för någon annan. En blond söt kille. Han som hjälpte mig när jag hade blivit slagen uppe i Stockholm. Vi hade alla förträngt det nu, det är inget som är värt att gå och grubbla på hela tiden. Det tjänar inget till. Jag hade haft en fläskläpp två dagar efter att vi kommit hem. Det hade gått ner nu så det var ingen big deal.
 
Jag och killarna stod och väntade på Felicia som bara var och hämtade sin väska i skåpet. Vi skulle alla gå till fotbolls planen en bit ifrån skolan och spela lite. Vi hade inte spelat ihop sedan i början på sommarlovet. Killarna hade varit borta under sommarlovet så det hade bara varit jag, Felicia, Klara och Emil kvar. Men dem spelar inte så mycket fotboll och när killarna kommit hem, åkte vi till Stockholm och Spanien.
 
- EY, FANNY HÄR BORTA! Hannes sprang tvärs emot mig på planen och jag dribblade förbi David och passade mot Hannes. Han sköt och det blev mål. Jag log stort och sprang fram till han. Vi gjorde highfive och gjorde våran seger dans. Jag och Hannes hade kommit på en segerdans som vi gör varje gång vi gör mål. När vi är i samma lag förstårs. Det var vi ofta. För någon andledning var i stortsett samma lag varje gång. Jag och Hannes mot David och Felicia. Varför vet jag inte, men det funkar alltid bra så.
Vi hade spelat färdigt matchen och det blev 2-3 till mig och Hannes. Så Felicia och David vann. Men vi var inte dystra för det. Vi låg nu alla på gräset, helt utmattade och bara låg och kollade upp mot himlen. Det var härligt. Tillbaka på fotbolls planen, hemma i Karlstad. Med mina allra bästavänner. 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ett rätt långt kapitel, haha. Men jag har saknat att skriva. Jag kunde inte skriva inlägg igår. SORRY!!
Men vi är i våran stuga och vi behövde att fylla på vårat ''modem'' typ för att kunna surfa. Så jag försökte med internetet från min mobil, men det sög. Så det funkade inte att gå in på internet. Inte på datorn iaf, det var helt..SÅ SORRY! :(
Men inlägg blir det igen ikväll iallafall. Puss på er!

Kommentarer
Heart Emma

Skiitabra!! xx

Svar: TAAACK KÄRE EMMA!! xx
wmonedb.blogg.se

2012-07-22 @ 22:33:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN


Allting förändrats när han lämnar hemstaden för att uppfylla sina drömmar. Han gav henne ett löfte som innebar meningar han inte kunde hålla. Han gav löften om att han aldrig skulle glömma henne eller sluta älska henne. Jess, hennes bästavän som räddade henne från att gå under totalt, gjorde allting till det normala. Hon gick vidare och kunde gå upp ur sängen. Är allting verkligen helt normalt? Är allting verkligen som ingenting hänt?




RSS 2.0