Kapitel 19 ''You Make My Heart Race''

Previous: Vi satte oss på våra platser och tåget började rulla. Nu skulle jag inte få se dem på ett tag. Mina ögon började tåras upp ännu en gång. Felicia, skärp dig. Du kommer se dem snart igen. 
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Jag vaknade upp morgonen därefter runt klockan 11. Jag var tillbaka i min söng, i mitt vita enkla rum, i mitt hus och i Sverige. Den här helgen uppe i Stockholm kommer förändra det mesta för mig nu. Jag och Harry ska gå ut med vårat förhållande officiellt. Jag bara hoppas att vi klarar att vara ifrån varandra.
 
Jag gick upp ur sängen och gick in till badrummet. Jag kollade mig i spegeln och mitt hår stod åt alla håll. Eftersom jag var så trött så hade jag inte orken att fläta mitt långa hår innan jag gick och lade mig. Gjorde jag inte det, ja. Då såg det ut såhär. Som 3:e världskriget, kan man väl beskriva det. Jag tänkte inte borsta mina tänder ännu för att jag hade inte ätit min frukost ännu. 
Jag gick ut ur badrummet och ner till köket. Jag tog fram Frostis'arna från hyllskåpet och hällde upp i en skål. Jag tog fram mjölken och hällde i lite av den också. Jag satt och åt frukosten i lugn och ro. Mamma och pappa hade åkt och jobbat eftersom dem inte har ledigt ännu. 
När jag hade ätit upp ställde jag skålen och skeden i diskmaskinen och gick upp på mitt rum. 
Jag fällde upp laptop skärmen och klickade in på twitter. Jag tänkte kolla mina mentions ifall Fanny skrivit något, när vi har tråkigt brukar vi twittra till varandra. Haha, vi är lite så ja.
 
Ingenting från Fanny. Men... Massor från andra. Från.. okänt folk. Från.. One Direction fans. Alla hade namn som ''Niall marry me'' ''Liampaynesuniverse'' ''larrylovers''. Jag hade fått en massa nya följare och en massa människor som skrivit ''Congratulations Iza! You and Harry are so adoreble together'' ''Directioners love you, Iza!'' ''Felicia, you're so cute with Harry'' ''I SHIP HIZA'' Hiza..? Haha, gulligt. Men hur kan dem veta om mig och Harry? Det fanns inga direkt bilder när vi visar att vi är ''kära''. Varför säger alla grattis dessutom? Har papparazzi's fått bilder när vi kysst varandra? Har papparazzisarna fått bild på när vi kyssts på tågstationen uppe i Stockholm? Jag hade glömt att vi inte hade gått ut med det officiellt då.. 
Jag fortsatte kolla min mentions och då såg jag dem. Alla mindre snälla tweets. ''Iza, keep you away from My Harry'' ''Iza is to ugly for Harry. He deserves someone who's more hotter'' ''Hiza? Seriously? You think Harry loves tha girl? she's ugly like my foot''. Jag satt bara och kollade in i skärmen. Tårarna rann sakta ner för ena kinden. Jag hade lovat mig själv att jag inte ska ta åt mig. Jag ska inte ta åt mig. Skärp dig, Felicia.
Jag tog mig samman och klickade in på Harry's twitter. Han hade lagt ut en bild på mig och han när han pussar på mig kinden och jag gör en rolig min. ''Guys, this is my beutiful girlfriend Iza. Be nice to her, she's wonderful @izaeanne i love you''. Jag log stort för mig själv. Han är bara för söt.. Nu, nu är vi officiellt. No regrets. Kan inte dra mig ur nu eller backa. This is it.
''i love you to @harry_styles'' 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
MELLANKAPITEL. Om jag ska vara ärlig, jag är väldigt missnöjd med det här kapitlet faktist. Men ska en novell bli bra, måste det få vara dåliga och korta mellankapitel lite då och då. Nu ska jag sova för imorgon ska jag till Torpa Stenhus. Ni är så snälla allihopa! x

Kommentarer
Heart Emma

Jättebra som alla andra kapitel, men det skulle vara roligt att läsa lite ur Nialls eller Fannys perspektiv:) xx Kram

Svar: None
wmonedb.blogg.se

2012-07-21 @ 18:45:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN


Allting förändrats när han lämnar hemstaden för att uppfylla sina drömmar. Han gav henne ett löfte som innebar meningar han inte kunde hålla. Han gav löften om att han aldrig skulle glömma henne eller sluta älska henne. Jess, hennes bästavän som räddade henne från att gå under totalt, gjorde allting till det normala. Hon gick vidare och kunde gå upp ur sängen. Är allting verkligen helt normalt? Är allting verkligen som ingenting hänt?




RSS 2.0