Kapitel 28 You Make My Heart Race

Previous: - Probably. Can't you just pick me up now? Please? Jag log lite för mig själv. Zayn hade faktiskt fått mig att må bra inombords. Även ifall jag egentligen mådde piss. Jag ville egentligen bara bort, men han fick mig att på något sätt, På något litet sätt, vilja stanna kvar. Jag vill egentligen bara gråta. Men jag kunde inte. Zayn fick mig att le. Även om jag inte ville. 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Felicias view
 
- Should we maybe go to Liams place now? Jag kollade upp mot Harry som låg med slutna ögon. Han nickade och vi reste oss upp. 
- I will just give Fanny a call and see when they are going. I haven't talked to her the whole day. Jag kom på att jag och Fanny hade inte pratat på hela dagen. Det är inte normalt för oss. Annars pratar vi eller smsar istort sett hela tiden när vi är ifrån varandra. Hon kanske bara haft roligt med Zayn and Niall. Jag tog upp mobilen och hittade hennes nummer. Jag klickade på ''ring'' och tog mobilen mot mitt öra. Signalerna gick och efter en stund svarade hon.
- Hallå? Sa hon osäkert.
- Hej gumman. Vad gör ni? Hon blev tyst.
-Ehrm, nej.. inte så mycket. Jag hörde hur nervös hon blev och det var enkelt för mig att fatta att hon ljög.
- Fanny, hur är det? Hon blev tyst en gång till.
- Jo,jo, det är bra. bara fint.. 
- Fanny, jag vet att du ljuger för mig. Berätta nu vad som hänt. Hon tog ett djupt andetag. Jag hörde hur hon började snyfta tyst. Hon försökte vara tyst med snyftningarna. Jag känner henne så väl, att jag vet när hon döljer saker.
- Gumman, vad har hänt? Jag blev lite oroligt. Vad har kunnat hända på dem få timmarna? Jag vände mig mot klockan. Shit! Det har gått 6 timmar. Oups.
- Niall.. Snyftade hon. 
- Ja, vad är det med Niall? Hon tog ett djupt andetag.
- Jag såg han kyssa med någonannan.. Hon blev tyst i andra luren. Niall, kyssa någon annan? Så det var något emellan dom. Jag visste det! Varför har hon inte berättat? Varför har inte Niall berättat för killarna? Det är därför dem gav varandra sånna intensiva blickar när vi var hos Eleanor?
- Har han sagt att han gillar dig? 
- Nej, men.. Han har smsat gulliga sms mycket till mig och han kysste mig. På sjukhuset. När du var nersövd gick han med mig till cafeterian. Jag ville andas lite. Då kysste han mig. När vi blev nerslagna av fansen tog han hand om mig. Han kollade på mig med speciella blickar och sånt.. Jag menar... Även om han inte sagt att han gillar mig.. har han fått mig att gilla honom. Och sen kysser han någon annan.. Det funkar inte så. Tårarna rann nerför hennes kinder. Jag hörde hennes snyftningar. Jag bara satt och fick tårar i mina ögon. Hur kan man göra såhär mot min älskling? Mot min bästavän. Jag måste snacka med Niall. NU.
- Herregud. Vart är du nu?
- I bilen med Zayn... I bilen med Zayn? vad gjorde hon i en BIL med Zayn?
- Vad gör du där?
- Jag sprang iväg. Efter att jag sett Niall kyssa henne. Jag sprang iväg så långt jag kunde, Ellice. Jag ville bara bort. Sen svimmade jag. Allt blev svart. Zayn ringde mig och nu är vi påväg härifrån.
- Herregud, Fanny.. Jag kan inte fa-.. Varför ringde du inte mig för?! Jag är orolig för henne. Hon kan inte bara springa iväg sådär.
- Jag vet inte.. Förlåt. Jag ville bara inte prata med någon.. Sen ringde Zayn.. Han tröstade mig bra.. Jag.. jaag bara.. förlåt, Ellice. Jag log svagt. Jag kan inte vara arg på henne nu. Hon behöver mig. 
- Inget att be om ursäkt för. Men jag måste gå nu. Vi ses hos Liam senare? Åk dit så kommer jag och Harry om en stund. 
- Okej. Jag älskar dig. Jag log.
- Jag älskar dig också huney. Jag ringer dig sen. Jag lade på och gick ut till vardagsrummet där Harry satt. Jag satte mig brevid honom. Han var inne i sin mobil och märkte inte att jag kom.
- Harry..? Sa jag och han tittade upp på mig. Jag satte mig närmre honom.
- Have Niall ever talk to you about Fanny? Han kollade frågandes på mig.
- Why do you mean?
- I mean, like that he likes her or something? Han sken upp i ett leende.
- Yes. Like every little second. Han småskrattade lite. Dock kunde inte jag göra det. Inte efter vad jag vet. Han märkte att jag inte skrattade och slutade le.
- Why babe? Jag kollade ner i soffan och tog ett djupt andetag.
- When I talked to her. She said that he saw him when he kissed another girl. 
- What?! Han satte sig upp kvickt. Jag kollade ner igen mot golvet.
- Why would he do that?! He said all the time how deep in love he was with her.
- I don't know! But she had run away, like just run. Then she passed out and now Zayn had picked her up. Harry satt bara och kollade på mig med hans mun format som ett O.
- I need talk to Niall. I want to know why he did this. It's not okey. Jag reste mig upp och tänkte gå ut men blev stoppad. Jag vände mig om. Harry hade greppat tag i min arm. Jag kollade på han med en blick som ville veta vad han gjorde.
- Don't you think they should talk alone about this? I mean.. It's maybe better..
- Better? Harry, she run away. Alone. To places she didn't have a clue that they excits. In the mittle of London. I don't think she will talk to him. I know her. She won't. Not for a long time. Han suckade lätt. Han hade släppt min arm men jag stod kvar.
- Give them time then.
- I'm going to talk to Niall. He can't do this. Not if he will try to win her back. That's my girl. No one do that to her. Jag vände mig om och gick mot hallen. Jag hörde hur Harry kom springades mot mig samtidigt jag tog på jackan.
- Then I will come with you. I won't leave you alone. Jag log svagt. Vi gick ut ur dörren när vi klätt på oss skor och jackor. Vi satte oss i bilen och körde mot Nialls lägenhet.
 
 Jag knackade på dörren och det var tyst. Inga steg. Jag knackade igen hårdare. Jag hörde steg sakta och tyst komma mot dörren. Dörren öppnades och där stod Niall. Hans ögon var röda och man kunde se tårar rinnandes nerför hans kind. Jag kunde inget annat än att tycka synd om honom. Han är ändå en av mina närmaste vänner nu. Jag hoppas bara på att han hade en förklaring till det hela.
- What are you doing here? Sa han tyst efter att vi alla bara stått och kollat på varandra.
- I need to talk to you. Han kollade på mig.
- I don't feel like talking. Han började stänga dörren men jag hindrade med min fot.
- You have to. I know what happend and we need to talk. Han kollade ledset ner i golvet. Jag öppnade dörren och gick in. Jag ville inte verka bitchig. Men han har sårat min bästavän. Då kommer jag vara på det här humöret. Han får tolka det som han vill. Han har gjort fel. Han kommer inte undan med det här så lätt.
 
- So she kissed you? Niall hade nu berättat hela historien. Han hade berättat att hon hade kommit utan förvarning och att dem inte hade snackat på månader.
- Yes. I had no idea what she did. Just when she kissed me, Fanny opened the door. Jag suckade och kollade ner i golvet. Jag kollade upp på Niall igen.
- You need to talk to her.
- I have already done that. Jag kollade förvånat på han. Men, Fanny sa att hon sprang iväg efter att hon hade sett dem? När hade dem snackat?
- You have? When? 
- Before she left. Zayn come to me after she went out by saw us. He talked to me and I went out ot talk to her. She sat in the couch all the destroyed. I talked to her and told her everything that I had told you. She said that she saw in my eyes that I wasen't over Heidi.. So she left. She didn't want to be with me... If I wasen't over another girl. Snyftade Niall fram. Tårar rann sakta nerför hans kinder. Harry satte sig jämte Niall och kramade om honom. 
- Are you? Han kollade upp på mig från hans knä.
- What?
- Over her? Heidi? 
- Yes. I'm... or I think so. I love Fanny, Iza. I do. I have never felt like this for anyone before! Hans vattniga ögon mötte mina. 
- I know you do, Niall. But you have to tell her. She has already gone thruw this once before. She can't deal with it again. I hope you get that. She is weak for things like this. Han kollade på mig förvånat.
- She has? Jag nickade svagt och kollade ner i marken. En tår sakta rann ner från min kind men jag torkade bort den lika snabbt som den kom
. Han tog fram mobilen och gick ut till köket. Jag hoppas verkligen att Fanny förlåter honom. För hennes skull. Hon kommer inte klara sig utan honom. Jag vet det. Jag bara vet. Jag känner henne. Hon kommer kura ner sig själv i en hemsk mörk värld ensam och vara okontaktbar. Hon har redan gått igenom detta innan. Jag vill inte se henne så igen. Och för Niall. Han är en sån underbar kille. Han ångrar verkligen allt det här. Man ser på honom att han verkligen älskar Fanny. Han måste vinna tillbaka henne. Jag vill inte se dem sårade. Båda är svaga för sådana saker. Dem kommer båda kura ner sig i mörka världar och reagera så dåligt på detta. 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
FÖRLÅT FÖRLÅT FÖRLÅT FÖR DÅLIG UPPDATERING. Men jag har haft så mycket dem senaste dagarna. Mitt internet segar här i stugan. SOM VANLIGT. Så det blir inga bilder idag. Men ni får ett inlägg iallafall. Dock är det rätt dåligt. Men jag hoppas det funkar ändå. Alltid något, right?
Jag åker på fredag till Gotland och Stockholm och är borta i 1 & ½ vecka. Jag kommer försöka göra inlägg. men jag lovar inget. Jag ska försöka umgås med min familj. Denna veckan blir det samma. Torsdagskväll på torsdag. Imorgon blir nog inlägg. Onsdag kanske några kompisar ska komma över. Så vi får se vad som händer. Som sagt, jag försöker. Tack för att ni fortfarande kikar in. KÄRLEK TILL ER. 
 

Kommentarer
Heart Vickan

Nej ,den här delen var ju asbra också :D Läängtar tills nästa !

Svar: Hahaha taaaack!! :D
wmonedb.blogg.se

2012-08-05 @ 21:46:20
URL: http://victoriamikkola.devote.se
Heart Emma

Den här delen var lika bra som dom andra!! xx :D

Svar: Tack så mycket! :D
wmonedb.blogg.se

2012-08-06 @ 10:13:30
Heart Kajsa

Hej jag ska börja på en ny novell men jag vet inte vilken jag ska välja, snälla gå in på min blogg och rösta på den du tycker låter bäst.

Svar: Hej! Jag tycker Vampyr historian. Eftersom det är inte som alla andra noveller. Om du förstår hur jag menar? Tror du kommer långt med att ha något annorlunda. Men oavsett vad du väljer, kan jag inte vänta med att börja läsa! :DLycka till vännen!
wmonedb.blogg.se

2012-08-07 @ 10:14:22
URL: http://oneednoveller.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN


Allting förändrats när han lämnar hemstaden för att uppfylla sina drömmar. Han gav henne ett löfte som innebar meningar han inte kunde hålla. Han gav löften om att han aldrig skulle glömma henne eller sluta älska henne. Jess, hennes bästavän som räddade henne från att gå under totalt, gjorde allting till det normala. Hon gick vidare och kunde gå upp ur sängen. Är allting verkligen helt normalt? Är allting verkligen som ingenting hänt?




RSS 2.0